zondag 24 april 2011

Een alternatieve Pasen

Om mij heen hoorde ik de afgelopen week allemaal verhalen over familiebezoekjes, paasbrunches en -diners bij ouders of barbeques met vrienden, al dan niet met de nodige tegenzin-want-het-moet. Nou heb ik alleen maar mijn moeder als gezellige 'verplichting', dus al deze feestdagenstress gaat altijd een beetje langs mij heen, maar dit jaar was mijn Pasen helemaal anders dan anders. Mijn moeder is lekker kamperen, dus ook dat ene familiebezoekje viel weg, ik had geen zin in eieren dus die kocht ik lekker niet en ik ben nog steeds suikerloos, dus ook de chocola deed dit jaar niet mee.
Wat ik wel deed? Verplicht uitslapen, want ik heb mezelf de laatste weken weer eens veel te weinig rust gegund. Vervolgens heb ik alle planten nieuwe aarde gegeven en kruiden, tomaatjes en radijsjes gezaaid, ondertussen het eerste beetje kleur kwekend in mijn bikini.
's Middags veranderde ik de indeling van mijn blog, had je het gezien? En ontdekte een nieuwe volger, hoera! Welkom ook :) Verder zette ik een (POPPETJE) dat ik gister haakte in elkaar.
Aan het eind van de middag fietste ik naar de Lek en lag daar lekker een uurtje in de zon met een lekker muziekje en uitzicht op een best wel mooie jongen die volledig opging in zijn boek. Ik at als Paasdiner Griekse salade met gehaktworstjes en water met munt en citroensap, een menu dat meer paste bij het weer dan bij Pasen.



De bloesem van de buren geurde heerlijk en ook mijn eigen oleander bloeit al!







      



Na het eten liet ik de afwas nog lekker even staan om een ommetje te maken. Als het mooi weer is, kan ik 's avonds gewoon niet binnen blijven. Ik wandel wat af 's zomers, en daarmee maakte ik vandaag dus al een begin. En nu zit ik op de bank met de computer en alweer een haakwerkje. Wat een heerlijke dag!

1 opmerking:

  1. Z'on rustige pasen alleen kan ook lekker zijn, zeker als je te druk geweest bent! Geniet ervan, liefs!

    BeantwoordenVerwijderen