donderdag 2 juni 2011

Nog twee tasjes

Het werk voor de Kloosterfair gaat hier onverminderd door, van de week zette ik onder andere weer twee tasjes in elkaar:












Het patroontje is simpeler dan simpel en ze zitten dan ook sneller dan snel in elkaar. En dat is mooi, want er is nog zat te maken!
Het grappige is, dat beide tasjes gemaakt zijn van een restje rok: die met de kersjes zie je hiernaast, en van de stipjes heb ik ook een zomerrokje. Van allebei de stofjes heb ik ook al eens een (POPPETJE) gemaakt:











De ruitjes kocht ik allebei speciaal voor (POPPETJE), de rode variant is al veel gebruikt voor de Dutch Design collectie.

Ook de versierseltjes waren zo af, en die kersen bevallen me wel! Die ga ik nog twee een keer maken als oorbellen. En ook die zijn van een kliekje gemaakt: het steeltje is van hetzelfde garen als deze muts, net als het bloemetje, dat gemaakt is van een restant van deze muts en sjaal. Nihil novum sub sole.

2 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk!! Ik heb toevallig vanmiddag een tasje genaaid. Voelt altijd net als 'je kind' hè, als ze klaar zijn (én bijna zonde om weg te geven/ verkopen).
    Groetjes,
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zien ze er leuk uit! Er lopen binnenkort veel hippe dametjes rond!

    BeantwoordenVerwijderen