vrijdag 1 juli 2011

Ik ben er weer!

Zo, vakantie! Zo voelt het nog niet, dat duurt altijd even, maar het is wel zo. Na 3 weken meer dan fulltime werken mocht het ook wel. Het zijn tropenweken, zo aan het eind van het jaar, met veel werk, steeds minder routine en ritme, steeds minder met leerlingen en steeds meer met collega's aan het werk; diepe dalen, maar ook veel feestelijke aangelegenheden. Meestal ben ik zo'n week voor de vakantie helemaal gesloopt en lijkt het allemaal mis te gaan, maar zo de laatste twee, drie dagen, als de ergste stress voorbij is en de gebruikelijke gevechten weer gewonnen zijn, raak ik in een soort van moe maar hyper stemming, om vervolgens op de laatste dag een beetje melancholisch te worden om de school voor 7 weken te verlaten en me af te vragen wat ik dan ga doen nu al het werk gedaan is.

Niet dat er geen plannen zijn... Er moet ernstig opgeruimd worden en schoongemaakt, en voor school gewerkt (jawel, want sommige klussen komen nooit af tussen alle normale werk) en er moet geknutseld worden. Heel veel geknutseld. Voor mezelf, voor anderen, voor (POPPETJE). In die volgorde ook. En knutselen betekent erover bloggen, dus er komt hier weer leven in de brouwerij! Tussen de vakanties door natuurlijk, want ook die moeten: ik ga twee weken naar Amerika, mijn zusje opzoeken en New York beleven, en een week op zomerkamp met de scouting in de buurt van Koblenz. Het wordt een leuke zomer en hij begint vandaag :)

2 opmerkingen: