vrijdag 29 juli 2011

Souvenirs

Ik koop voor mezelf als souvenir vaak een sieraad als ik op reis ben. Een praktische herinnering, want klein, ook in lagere prijsklassen te krijgen, vaak wel typerend voor het land waar je bent, maar ook thuis nog leuk, en je doet er nog eens wat mee (dragen, namelijk).

Zo was ik een aantal jaren geleden in Athene en ontdekte daar een kralenwinkel. Feest, want ze verkochten er van die typische Griekse oogjes, en kralen met Griekse meanders, en letterkralen met Griekse letters! Dus ik maakte een mooie compositie van deze drie, met mijn Griekse bijnaam (Toula) in heuse Griekse letters (om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik de desbetreffende letters ook met het Nederlandse alfabet had kunnen maken, maar dat terzijde...)

Ook deze trip belandde ik, op weg van het Rockefeller Center naar het Empire State Building, in een kralenwinkel. Ik besloot weer een armbandje te maken en kon ook twee kattenkralen om als oorbellen te dienen niet weerstaan:




Vandaag zette ik mijn armbandje in elkaar:




Ik ben er blij mee! En dit was niet het enige sieraad dat ik meenam uit de Big Apple. Iemand had me voor ik ging aangeraden om bij Forever 21 te gaan kijken, dus toen ik die winkel inderdaad tegenkwam, ging ik er even naar binnen, om met een jurk en twee kettinkjes weer naar buiten te komen: een allerschattigst kitsch vogeltje dat ik niet kon laten hangen en een vrolijk meisje dat vandaag uitstekend bij mijn bloesje bleek te passen:




Ondertussen is mijn Amerikaanse haakproject af, en het lijkt wat te zijn geworden (al mis ik een model van de juiste maat om te controleren of de pasvorm goed is), dus dat zal ik binnenkort ook showen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten