woensdag 28 maart 2012

Makkelijke paaseien

Nee, dat is geen typefout. Dat is een taalfout, en die maak ik expres, omdat ik eien gewoon een heel leuk woord vind (al ziet het er geschreven wel een beetje raar uit, dat moet ik toegeven, maar het klinkt leuk). Om dezelfde reden (om in paasthema te blijven) gebruik ik ook altijd het woord 'lammetjes' in alle talen die ik spreek, ook als ik het woord (lambs, agnelli...) wel ken.

Maar daar ging het niet om, het ging om makkelijke paaseien. Ter decoratie, wel te verstaan, ik ben nog altijd aan de vast, dus de eetbare varianten laat ik voor wat ze zijn.

Wat moet je doen? Eieren verwerken, en wel in het soort gerechten waarin eigeel en eiwit mogen mengen. In plaats van het ei zo hups te breken, maak je in beide 'polen' een gaatje (tikken met een keukenmesje) en blaas je het ei uit. De inhoud bereid je (omelet, roerei, cake...), de schaal spoel je goed uit (onderste gaatje dicht houden, water erin, andere gaatje ook dichthouden, schudden, blazen en dat een paar keer; ik kookte ze ook nog uit). En dan gaat er zo'n schattig krimpfolietje om, ken je die nog van vroeger? Ik kocht hele leuke bij de Tiger, maar andere winkels waar ze paasspullen verkopen, hebben ze ook. Folietje erom, ei even in kokend water en klaar!

Let wel op dat je niet te grote eieren hebt, zoals ik... dan moet je nog meer eieren eten. En je kunt ze ook mooi recht erom doen natuurlijk. Tja ach. Maar de folietjes zijn schattig, toch?



En als we het toch over pasen hebben: Studio in de Haak staat 2e paasdag op het Paasevent in Lienden, met heel veel (POPPETJE)s, slingers, dekens, tasjes, accessoires.... Kom je ook gezellig snuffelen bij onze kraam?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten