vrijdag 10 augustus 2012

De krans van Pino

Ik geef inmiddels al weer 4 jaar begeleiding op scouting aan de explorers, de leeftijdsgroep van 14-18 jaar. En dat betekent dat mijn eerste explorers na de zomer uitvliegen. Hun laatste avond bij ons lieten ze niet ongemerkt voorbij gaan, en wij als begeleiding kregen allemaal een zeer toepasselijk cadeau van ze. Ik kreeg Pino:



Tja, wie mij een beetje kent, weet: Sesamstraat en klassieken, veel meer Judith wordt het niet! Ik ben dan ook superblij met mijn Pino. Voor de kenners: ja, die toga klopt! En de krans is van echte blaadjes. Maar hoewel die er na een dikke maand nog best mooi uitzien, zijn ze echt niet meer scoutproof, en Pino moet wel mee op kamp natuurlijk!

Dat probleem besloot ik te tackelen: ik haakte voor Pino een nieuwe krans. Met zelf ontworpen blaadjes, want wat ik vond aan patronen op het web, was het natuurlijk allemaal net niet. Ik maakte de blaadjes simpelweg vast op een sliertje lossen dat om zijn hoofd past en tadaa! Pino kan in stijl op kamp!





1 opmerking: