zondag 19 augustus 2012

Kadootjes voor Rita

Mijn zusje kreeg een maand geleden een dochtertje, Rita. Je snapt dat dat voor mij reden was aan de knutsel te gaan!

Op verzoek van de ouders maakte ik eerder al kussenhoezen voor de schommelstoel, en daar haakte ik op de boot van Griekenland naar Italiƫ een bijpassend slingertje bij voor de babykamer:






Ik haakte bloemetjes en vlinders in de kleuren van het stofje van de kussenhoezen en hing er kraaltjes aan, die ik ooit kocht bij Tiger en die precies de goede kleuren hadden - soms treft het! Een prima werkje om een dagje boot mee door te komen, moet ik zeggen.

Voor Rita zelf, die trouwens superschattig is, haakte ik in Griekenland een mutsje, volgens het inmiddels bekende streeppatroon. Met de rest van het garen haakte ik overigens op de boot deze mutsjes, toen de slinger af was.



Samen met een Nijntje met Delftsblauwe jurk gingen de haaksels op de post naar Amerika. En van de week kreeg ik een foto terug, van een huilende Rita met muts en een ineens gigantisch lijkende Nijntje. Tranen van blijdschap, aldus haar moeder :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten