zondag 14 september 2014

Harembroek van spijkerstof

Het is ondertussen al lang en breed mijn favoriete zomerbroek van dit jaar en ik heb hem al heel wat gedragen, maar ik vergat steeds een foto op model te maken en zo kwam het dat ik hem nu pas blog: mijn spijkerharembroek!


Ik kocht spijkerstof voor 2 broeken (1 voor mij, 1 voor SidH) op de lapjesmarkt, maar wat de marktmeneer voor me afknipte was geen 3 meter en bovendien scheef. Ik had dus niet genoeg stof om een vierkant van 1,5 bij 1,5m te knippen en moest mijn broek verlengen.

Ik maakte de heupband maar flink breed en maakte van het strookje dat ik afknipte om een recht vierkant te krijgen twee boorden voor de enkels met elastiek onderin. Die werden wonderbaarlijk professioneel.





Of het nu daardoor komt of door de zwaardere stof weet ik niet, maar met deze broek kan ik met mijn benen over elkaar zitten, terwijl dat bij mijn andere nooit lukt.

En hij zit zo lekker. Ik vloog ermee naar Amerika en dat was heerlijk comfortabel. En ik word zo blij van die knoopjes :).



Ook zo'n broek? Hier vind je de tutorial en hier kun je zien welke er nog te koop zijn via Studio in de Haak (in de albums 'For Ladies' en 'For Kids').

PS: in Amerika bij mijn zusje op bezoek had ik ook het genoegen de kussenhoezen die ik ooit maakte in gebruik te zien:


1 opmerking:

  1. Heel erg gaaf!! Heerlijk dat soort broeken!

    Je vroeg een tijdje geleden op mijn blog met voor garen ik de skull omslagdoek gehaakt had. Hier mijn heel erg late reactie (sorry daarvoor!): met garen van Action! Ben er heel tevreden over moet ik zeggen, haakte lekker weg. Acryl dus. De rand heb ik van restjes gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen