woensdag 16 december 2015

Kerst voor je hoofd!

Op kerstmarkten verkopen we met Studio in de Haak traditioneel veel mutsen. Bovendien verkochten we de afgelopen markten wat minder (POPPETJE)s. Je snapt dus dat we ons voor deze markt op de mutsen stortten.... en een legertje (POPPETJE)s verkochten! Maar ook wel mutsen gelukkig, waaronder mijn Minion, en ik kreeg achteraf nog een opdracht voor een Yoda-muts in kindermaat.



Deze kerstige creaties die ik voor de markt maakte, zijn nog steeds te koop. Ik haakte allerlei verschillende hoofdbanden, voor dames en voor meisjes, waaronder deze twee in kerstkleuren. Het patroon is heel simpel: je haakt een sliert lossen die net om het hoofd past en haakt dan banen halve stokjes in camel stitch totdat de band breed genoeg is. Voor de gestreepte versie wissel je elke baan van kleur. Je naait de uiteinden aan elkaar met losse steken en trekt de draad aan voordat je hem vastzet. Vervolgens haak je een klein lapje in vasten dat je om de naad heen vouwt en dan met de einden aan elkaar naait. Eventueel nog een mooie knoop erop en klaar!

Het babymutsje is gehaakt volgens dit patroon, met wit als kleur A, rood als kleur B en de laatste 3 ronden in groen. Het pomponnetje maakte ik met een pomponmaker van de Hema.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten